Általános Szerződési Feltételek
Kérjük, olvassa el alaposan Általános Szerződési Feltételeinket, hiszen rendelése leadásával elfogadja a jelen dokumentumban leírtakat!
Amennyiben webshopunk használatával, a vásárlás folyamatával, termékeinkkel vagy az Általános Szerződési Feltételekkel kapcsolatos kérdése van, az alábbi elérhetőségeken keresztül veheti fel velünk a kapcsolatot:
Az Eladó adatai:
- Cégnév: Farkas János e.v. (Pizza Maffia)
- Székhely: 3561 Felsőzsolca, Ongai út 9.
- Postacím: 3561 Felsőzsolca, Ongai út 9.
- Adószám: 65748396-2-25
- Cégjegyzékszám: 26807285
- Nyilvántartásba vevő hatóság neve: Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kormányhivatal
- Képviselő neve: Farkas János
- Weboldal cím: https://maffiapizza.hu/
- E-mail cím: rendeles@maffiapizza.hu
- Mobilszám: +36 30 399 6438
Tárhelyszolgáltató adatai:
- Tárhelyszolgáltató neve: RackForest Informatikai Kereskedelmi Szolgáltató és Tanácsadó Zrt.
- Tárhelyszolgáltató székhelye: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 11., 5. emelet
- Tárhelyszolgáltató honlapja: https://rackforest.com/
- Tárhelyszolgáltató e-mail címe: info@rackforest.hu
Társaságunk fizetési szolgáltatója:
- A Címzett által ellátott tevékenység: Online fizetés
- Címzett megnevezése és elérhetősége:
Neve: Barion Payment Zrt.
Székhely: Budapest, Irinyi József u. 4-20, 1117
E-mail: compliance@barion.com
Telefon: +36 1 464 7099
- Az adatkezelés ténye, a kezelt adatok köre: Számlázási adatok, név, e-mail cím
- Az érintettek köre: A weboldalon fizetést választó valamennyi érintett.
- Az adatkezelés célja: Az online fizetés lebonyolítása, a tranzakciók visszaigazolása és a felhasználók védelme érdekében végzett fraud-monitoring (visszaélések ellenőrzése)
- Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: Az online fizetés lebonyolításáig tart.
- Az adatfeldolgozás jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja. Az adatkezelés az érintett kérésére történő online fizetés teljesítéséhez szükséges.
Ha több információra lenne szüksége akkor keresse fel a Barion fizetési kapu oldalán található szabályzatot, amit itt érhet el: https://www.barion.com/hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek/
A fizetési szolgáltató nem megfelelő működéséből eredő károkért vállalkozásunk nem vállal felelősséget, ezekkel kapcsolatban a fizetési szolgáltató üzemeltetőjét keresse fel a fent említett elérhetőségek egyikén.
Fogalmak:
Áru: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt:
- ingó dolog, ideértve a palackban vagy egyéb módon korlátozott mennyiségben vagy meghatározott űrtartalommal kiszerelt víz, üdítő, valamint
- ingó dolog, amely a honlapon megrendelhető ételeket, beleértve a pizzákat, tálakat, salátákat, desszerteket és üdítőket foglalja magában (a továbbiakban: termék)
Digitális tartalom: Bármilyen online elérhető információ, amelyet a Maffia Pizza biztosít, például az elektronikus étlap, e-kuponok vagy rendelési visszaigazolások.
Felek: Eladó és Megrendelő együttesen
Fogyasztó: Az a természetes személy, aki a Honlapon keresztül ételt vagy italt rendel saját fogyasztásra, nem üzleti céllal. A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában – a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével – fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2018. február 28-i (EU) 2018/302 európai parlamenti és tanácsi rendelet [a továbbiakban: (EU) 2018/302 rendelet] alkalmazásában fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az (EU) 2018/302 rendelet szerint vevőnek minősülő vállalkozás is.
Fogyasztói Szerződés: A Maffia Pizza és a Megrendelő között online rendelés útján létrejövő szerződés, amely az ételek és italok kiszállítására vonatkozik.
Funkcionalitás: Az online rendelési rendszer és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások azon képessége, hogy a rendelés egyszerűen, gyorsan és zökkenőmentesen lebonyolítható legyen.
Gyártó: Az étel kiszállítást végző vállalkozás, amely a Honlapon keresztül fogadja és teljesíti a megrendeléseket.
Interoperabilitás: A rendelési rendszerünk azon képessége, hogy zavartalanul együttműködjön különböző eszközökkel, például mobiltelefonokkal, böngészőkkel és fizetési rendszerekkel.
Kompatibilitás: Az online rendelési és fizetési rendszerünk azon képessége, hogy átalakítás nélkül működjön a legelterjedtebb hardver- és szoftver megoldásokkal.
Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál
Szerződés: Eladó és a Megrendelő között létrejövő megállapodás az ételrendelésről, amelyet a Honlapon vagy telefonon keresztül kötnek meg.
Tartós adathordozó: Olyan eszköz vagy formátum, amely lehetővé teszi a Megrendelő számára, hogy a rendelésével kapcsolatos információkat (pl. e-mailben kapott visszaigazolás) később is elérje és megőrizze.
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: Olyan eszköz, amely biztosítja, hogy a Megrendelő és az Eladó személyes találkozás nélkül szerződést köthessen. Ide tartozik például a honlap, a mobilalkalmazás vagy a telefonos rendelés.
Távollévők között kötött szerződés: Olyan rendelés, amelyet a Megrendelő és a Maffia Pizza személyes jelenlét nélkül, online vagy telefonon keresztül köt meg.
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy
Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,
- a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint
- a jogszabályon alapuló kötelező jótállás
Vonatkozó jogszabályok:
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
- 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
- 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
- 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
- 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
- 93/13/EGK irányelv a fogyasztói szerződésekben alkalmazott tisztességtelen feltételekről
ÁSZF hatálya és elfogadása
A vonatkozó jogszabályok mellett a megkötésre kerülő szerződés tartalmát az Általános Szerződési Feltételek is szabályozzák. Ennek keretein belül összefoglaljuk a Fogyasztót és az Eladót megillető jogokat, kötelezettségeket, a szerződéskötés feltételeit, a fizetési, illetve szállítási feltételeket, a határidőket, a felelősséggel kapcsolatos szabályokat, továbbá az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
Ön rendelése leadásával elfogadja cégünk Általános Szerződési Feltételeit, mely a megkötésre kerülő szerződéshez tartozik.
Szerződés nyelve és formája
A szerződés nyelve magyar.
A szerződés a megrendelés leadásával jön létre a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával.
Árak
Az árak forintban értendők, tartalmazzák a 27%-os áfát. Nem zárható ki annak a lehetősége, hogy üzletpolitikai okból az Eladó az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre. Amennyiben Eladó az árat hibásan tüntette fel, és megrendelés érkezett az Árura, de szerződést még nem kötöttek a felek, úgy az ÁSZF „Eljárás hibás ár” pontja alapján jár el az Eladó.
Eljárás hibás ár esetén
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:
- 0 Ft-os ár,
- kedvezménnyel csökkentett, de az eredeti ár mellett szereplő kedvezmény százalékhoz képest tévesen számított ár (pl.: az 1000 Ft-os Áru esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett a helyes 800 Ft helyett a hibás számítás alapján, nem a százalékos mértékének megfelelően csökkentett, helytelenül 500 Ft-ért kínált Áru).
Amennyiben az Áru ára a Honlapon rendszerhiba, elírás vagy egyéb téves adatbevitel következtében hibásan kerül feltüntetésre, az Eladó jogosult a rendelést érvényteleníteni. Ebben az esetben az Eladó haladéktalanul tájékoztatja a Megrendelőt a helyes árról, és felajánlja az Áru valós áron történő megvásárlásának lehetőségét. A Megrendelő ezen információ birtokában dönthet úgy, hogy a helyes áron megrendeli az Árut, vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül eláll a rendeléstől.
Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
A Fogyasztó a terméket, illetőleg tevékenységünket illető kifogásait a következő elérhetőségeken keresztül juttathatja el hozzánk:
- Írásban az alábbi internetes oldalon keresztül: https://www.maffiapizza.hu/
- Írásban az alábbi email címen keresztül: rendeles@maffiapizza.hu
- Írásban postai úton: 3561 Felsőzsolca, Ongai út 9.
A Fogyasztó elsősorban írásban, egyes esetekben szóban is közölheti panaszát. A panasz vonatkozhat az Eladó részéről eljáró személy viselkedésére, munkájára, esetleg mulasztására, mely a termék forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban áll.
A szóbeli panaszt vállalkozásunk haladéktalanul kivizsgálja és a lehetőségeknek megfelelően megoldja. Amennyiben a Fogyasztó nem ért egyet a panasz kezelésével vagy a panasz haladéktalan kivizsgálása nem lehetséges, a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet veszünk fel, melynek másolati példányát eljuttatjuk a Fogyasztó részére. Az írásbeli panaszt cégünk a beérkezéstől számított 30 napon belül írásban megválaszolja.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek az alábbiakat kell tartalmaznia:
- Panasz eljuttatásának helyét, módját, idejét
- Fogyasztó nevét, lakcímét, elérhetőségét
- Fogyasztói panasz részletes leírását, továbbá a dokumentumok, iratok, bizonyítékok jegyzékét
- Az Eladó nyilatkozatát a Fogyasztói panaszt érintő álláspontjáról, ha annak haladéktalan kivizsgálása megoldható
- Jegyzőkönyv felvételének helyét és idejét
- A panasz egyedi azonosító számát
Az Eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 5 évig megőrzi, ellenőrző hatóság kérésére bemutatja.
Az Eladó a Fogyasztót írásban tájékoztatja, amennyiben a panaszt elutasítja, hogy panaszával mely hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. Tartalmazza a tájékoztatás az illetékes hatóság és a Fogyasztó lakóhelye/tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, levelezési címét, elérhetőségeit (weboldal, e-mail, telefonszám), valamint az Eladó Fogyasztói jogvita rendezése céljából történő Békéltető Testületi eljárás igénybevételével kapcsolatos álláspontját.
Abban az esetben, ha az Eladó és a Fogyasztó közötti jogvita tárgyalások útján sem rendeződik, további jogérvényesítési lehetőségekkel élhet a Fogyasztó:
Fogyasztóvédelmi Hatósági eljárás:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatalok.hu/
Bírósági eljárás:
Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Békéltető Testületi eljárás:
Jogosult a lakóhelye/tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulni, ha Fogyasztói panaszát elutasítjuk. Az eljárás megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó az Eladóval közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A Békéltető Testületi eljárásban az Eladót együttműködési kötelezettség terheli. Ez alapján az Eladó köteles a Békéltető Testület felhívására válasziratot megküldeni, valamint a Békéltető Testület előtti meghallgatáson megjelenni és egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani.
Ha az Eladó székhelye/telephelye a területileg illetékes Békéltető Testületet működtető kamara szerinti megyén kívül található, az Eladó együttműködési kötelezettsége a fogyasztói igény megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
Amennyiben az Eladó a fenti együttműködési kötelezettségének nem tesz eleget, a Fogyasztóvédelmi Hatóság hatáskörébe kerül az ügy, mely szerint a cégek jogsértő magatartására kötelező bírság kiszabása van érvényben, ettől eltekinteni nem lehet.
A Fogyasztó kérelmezheti a Békéltető Testületi eljárás megindítását. A kérelmet írásban (levél, fax, távirat útján, illetve a Békéltető Testület weboldalán, elektronikus formában), a Békéltető Testület elnökéhez szükséges eljuttatni.
A kérelemnek tartalmaznia kell:
- A Fogyasztó nevét, lakóhelyét/tartózkodási helyét, elérhetőségét
- A fogyasztói jogvitával érintett cég nevét, székhelyét/telephelyét
- A Fogyasztó álláspontját és az azzal kapcsolatos bizonyítékokat, tényeket
- A Fogyasztó nyilatkozatát, hogy megkísérelte a vitás ügy rendezését közvetlenül az érintett vállalkozással
- A Fogyasztó nyilatkozatát, hogy más Békéltető Testületi eljárást nem kezdeményezett az ügyben, nem indított közvetítői eljárást, keresetlevelet nem adott be, fizetési meghagyás kibocsátására irányuló kérelmet nem terjesztett elő
- A Testület döntésére irányuló indítványt
- A Fogyasztó aláírását
- Amennyiben a Fogyasztó az illetékes Békéltető Testület helyett más testületi illetékességet kérelmezett, annak megjelölését
Mindenképpen csatolni szükséges a kérelemhez azon okiratot vagy annak másolatát, mely tartalmára bizonyítékként hivatkozik a Fogyasztó.
Amennyiben meghatalmazott jár el a panasz ügyében, a kérelemhez mellékelni szükséges a Fogyasztó által kiadott meghatalmazást.
További információ a Békéltető Testületekről: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Miskolc
Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye
Elérhetőség:
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám: 06-46-501-090
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Honlap: bekeltetes.borsodmegye.hu Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Budapesti Békéltető Testület
Székhely: Budapest
Illetékességi terület: Budapest
Elérhetőség:
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.:10.
Telefonszám: 06-1-488-2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: bekeltet.bkik.hu
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Pécs
Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye
Elérhetőség:
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Honlap: baranyabekeltetes.hu
Székhely: Szeged
Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye
Elérhetőség:
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu
Honlap: bekeltetes-csongrad.hu
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Székesfehérvár
Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye
Elérhetőség:
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: www.bekeltetesfejer.hu
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Győr
Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye
Elérhetőség:
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Honlap: bekeltetesgyor.hu
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Debrecen
Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Elérhetőség:
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
E-mail: bekelteto@hbkik.hu
Honlap: hbmbekeltetes.hu
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Budapest
Illetékességi terület: Pest Vármegye
Elérhetőség:
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszám: 06-1-792-7881
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: panaszrendezes.hu
Békéltető Testületi eljárás fogyasztónak nem minősülő személyek esetén
A fogyasztóvédelmi törvény alapján a Békéltető Testületi eljárás során fogyasztónak minősül minden olyan természetes személy, aki nem üzleti vagy gazdasági célból rendel ételt. Külön törvényben meghatározott esetekben fogyasztónak tekinthetők továbbá egyes civil szervezetek, egyházi jogi személyek, társasházak és lakásszövetkezetek is, ha a rendelés nem üzleti tevékenységük keretében történik..
A fogyasztói minőség fennállását a Békéltető Testület jogosult ellenőrizni és vizsgálni. Az eljárás szabályaira a Békéltető Testület alatt írt szabályok az irányadóak.
Online vitarendezési platform:
Az Európai Bizottság által létrehozott weboldalon, Fogyasztói regisztrációt követően, az oldalon található kérelem kitöltésével a Fogyasztó rendezheti az online vásárlással kapcsolatos jogvitáit bírósági eljárás indítása nélkül. Ez is egy módja a távolsági korlátok nélküli Fogyasztói jogérvényesítésnek.
Ön panaszt tehet az online vásárolt termékkel/szolgáltatással kapcsolatban.
Önnek és az Ön által bepanaszolt cégnek lehetősége van ezen az online vitarendezési platformon együtt kiválasztani, hogy mely vitarendezési testületet bízzák meg a panasz kezelésével.
Az online vitarendezési platform a következő weboldalon érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Szerzői jogok
Jelen weboldal tartalma szerzői műnek minősül a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1. § (1) bekezdése értelmében, szerzői jogi védelem alatt áll minden egyes része. Tilos a weboldalunkon található képek, szövegek engedély nélküli használata, továbbá a weboldalunkat módosító, kártékony alkalmazások használata, ugyanezen törvény 16. § (1) bekezdése szerint. Felhívjuk figyelmét, hogy weboldalunkról, valamint adatbázisunkból történő anyagok, képek, videók, szövegek átvételére kizárólag a jog tulajdonos írásos hozzájárulása esetén van lehetőség, forrásmegjelölés feltüntetése mellett.
Részleges érvénytelenség és magatartási kódex
Abban az esetben, ha az Általános Szerződési Feltételek egy pontja jogilag hiányos/hatálytalan lenne, arra a részre a vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadóak. A szerződés többi része továbbra is érvényes.
Adatbeviteli hibák javítása és felelősség az adatok valóságáért
A megrendelés folyamata során, a rendelés megerősítése előtt adott a lehetőség a megadott adatok módosítására, javítására. Az Ön által megadott adatok pontosságáért felelősséget nem vállalunk. Ezen adatok alapján állítjuk ki a számlát és a szállítási címként megjelölt címre kézbesítjük a terméke(ke)t. Rendelése leadásával Ön tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult az Ön által hibásan megadott adatokból eredő károkat, költségeket Önre hárítani. A hibás adatbevitel miatt meghiúsult teljesítésért felelősséget nem vállalunk.
Abban az esetben, ha a visszaigazoló e-mailben veszi észre, hogy hibás adatot adott meg, kérjük, haladéktalanul, 24 órán belül jelezze felénk.
Rendelés feldolgozása és a szerződés megkötése
Webshopunkon keresztül bármikor leadhatja rendelését. Rendeléséről automatikus visszaigazolást kap, mely rendelése beérkezését jelenti, azonban ez a visszaigazolás nem minősül az Ön által tett ajánlat elfogadásának. Ha rendelésétől számítva 24 órán belül nem kap automatikus visszaigazolást e-mailben, kérjük, jelezze felénk, hiszen előfordulhat technikai probléma, elképzelhető, hogy emiatt nem érkezett meg rendszerünkbe rendelése.
Egy második e-mailben igazoljuk vissza az Ön ajánlatát, ekkor jön létre a szerződés.
Fizetési módok
Barion online fizetés:
Rendelését egyszerűen és biztonságosan kiegyenlítheti Barion online fizetésen keresztül, közvetlenül a rendelés leadása után. A Barion lehetőséget biztosít bankkártyás és egyéb elektronikus fizetési módok igénybevételére is.
Bankkártyás fizetés:
- Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
- A Webáruház a megrendeléssel kapcsolatos információkat kapja meg a vásárlótól, a Barion Payment Zrt. pedig kizárólag a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártya adatokat a 128 bites SSL titkosítással ellátott fizetős oldalon. A fizetőoldal adattartalmáról a Webáruház nem értesül, azokat csak a Barion Payment Zrt. érheti el. A tranzakció eredményéről a fizetést követően a Webáruház oldala tájékoztat. A kártyás fizetéshez az internet böngésző programjának támogatnia kell az SSL titkosítást.
- A bankkártyával történő fizetés esetén a sikeres tranzakciót követően – ez a bankkártya érvényessége és a fedezet ellenőrzése utáni elfogadást jelenti –, a Barion Payment Zrt elindítja a Kártyabirtokos számlájának megterhelését az áru vagy szolgáltatás ellenértékével.
Amennyiben nem kerül visszairányításra a fizetőoldalról a Webáruház oldalára, úgy a tranzakció sikertelennek minősül. Amennyiben a banki fizetőoldalon a böngésző „Vissza/Back” vagy a „Frissítés/Refresh” gombjára kattint, ill. bezárja a böngésző ablakot mielőtt visszairányításra kerülne az áruházba, a fizetés sikertelennek minősül.
Amennyiben a tranzakció eredményéről, annak sikertelensége esetén, okáról, részleteiről bővebben kíván tájékozódni, kérem, vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával!
A Barion Payment Zrt jogi hátterét az alábbi linken tekintheti meg: https://www.barion.com/hu/jogi-hatter/
Utánvét esetén:
- Készpénzes fizetés:
A rendelés ellenértéke készpénzben, közvetlenül a futárnál fizethető ki az étel átvételekor. Kérjük, hogy a pontos összeget készítse elő a gyorsabb kiszolgálás érdekében. - Bankkártyás fizetés:
Lehetőség van online bankkártyás fizetésre a rendelés leadásakor, valamint a futárnál érintéses fizetéssel (amennyiben a futár rendelkezik POS terminállal). Az elfogadott kártyatípusok: Visa, Mastercard, Maestro. - SZÉP kártyás fizetés:
Elfogadjuk a K&H, OTP és MBH SZÉP kártyákat, akár online, akár a futárnál történő fizetés esetén. Kérjük, rendeléskor jelezze, ha ezt a fizetési módot szeretné használni.
A fizetési lehetőségek elérhetősége a kiszállítási területtől is függhet.
Átvételi módok:
Futárszolgálat – Házhozszállítás:
A rendelését kényelmesen házhoz szállítjuk az Ön által megadott címre. A futár a megadott időpontban és helyszínen kézbesíti az ételt. Kérjük, hogy a pontos cím megadásával segítsen minket a gyors kiszállításban!
Személyes átvétel (rendkívüli esetben):
Amennyiben valamilyen rendkívüli körülmény miatt szükség van rá, lehetőséget biztosítunk személyes átvételre is. Kérjük, hogy rendelésekor egyeztessen velünk, hogy mikor és hogyan vehetők át az ételek a cég telephelyén.
A személyes átvétel kizárólag különleges helyzetekben elérhető!
Teljesítési határidő:
A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 2 órán belül, munkanapokon 11:00 és 20:45 között. A szállítási idő a rendelés időpontjától és a kiszállítási területtől függően változhat.
Amennyiben a futár késlekedik, a Megrendelő jogosult a rendelés állapotának ellenőrzésére, és ha szükséges, új szállítási időpontot egyeztethetünk. Ha a rendelés nem érkezik meg a várható időn belül, a Megrendelő jogosult a rendelést lemondani és minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül elállni a szerződéstől.
A különböző szállítási módok esetén előfordulhat, hogy a teljesítési határidő eltér az általánostól, ezért az eltéréseket minden esetben a rendelés visszaigazolásakor jelezzük.
Jogfenntartás és kikötés:
Amennyiben Ön korábban már rendelt tőlünk, de a kiszállítás során nem vette át a rendelését (kivéve, ha elállási jogával élt), vagy a csomag “nem vette át” jelzéssel tért vissza hozzánk, úgy a következő rendelés teljesítése előtt a vételár és a szállítási költségek előre történő megfizetése szükséges.
Előfordulhat, hogy az Eladó visszatarthatja a termék átadását, amíg meg nem győződik arról, hogy a rendelés teljes vételára és szállítási díja sikeresen kifizetésre került az elektronikus fizetési megoldások használatával. Ez vonatkozik azokra az esetekre is, amikor az online fizetéssel rendezett rendelés esetén a Vásárló a saját pénznemében utalja el a vételárat, és az átváltási díjak vagy banki jutalékok miatt az Eladó nem kapja meg teljes mértékben a vételárat és a szállítási költséget.
Ha a termék teljes vételára nem került kifizetésre, az Eladó felhívhatja a Vásárlót a hiányzó összeg kifizetésére.
Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján:
Tájékoztatás a Fogyasztót megillető elállási jogról:
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!
A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát
- a) Áru adásvételére irányuló szerződés esetén
- aa) az Árunak,
- ab) több Áru adásvételekor, ha az egyes Áruk szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott Árunak,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 naptári nap.
A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az Áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
Amennyiben Eladó az elállási jog gyakorlásának határidejéről és egyéb feltételeiről (különösen a Korm. rendelet 22. §-ában foglaltakról), valamint a 2. melléklet szerinti nyilatkozat-mintáról nem tájékoztatta a fogyasztót, a fentiekben írt elállási határidő 12 hónappal meghosszabbodik. Amennyiben az Eladó az elállási határidő lejártát követő 12 hónapon belül megadta a fogyasztónak az elállási jog gyakorlásával kapcsolatos tájékoztatást, az elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő az e tájékoztatás közlésétől számított 14. napon jár le.
Elállási nyilatkozat, Fogyasztó elállási és felmondási joga:
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát a Fogyasztó az erre vonatkozó nyilatkozata útján gyakorolhatja.
Fogyasztói elállási nyilatkozat érvényessége:
Határidőben érvényesítettnek tekintjük az elállási jogot, amennyiben a Fogyasztó nyilatkozatát határidőn (14 napon) belül elküldi részünkre.
A Eladó a Fogyasztó elállási nyilatkozatának beérkezése után elektronikusan visszaigazolja a Fogyasztó számára az elállási jog gyakorlásának tényét, illetve tudomásul vételét.
Cégünk kötelezettsége a Fogyasztó elállása esetén:
Az Eladó visszatérítési kötelezettsége:
Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. § alapján eláll a szerződéstől, az Eladó az elállásról történő tudomásszerzéstől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által megfizetett teljes összeget.
Cégünk visszatérítési kötelezettségének módja:
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. § alapján történő elállás/felmondás esetén az Eladó a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyezően téríti vissza. A Fogyasztó jóváhagyása esetén az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, azonban a Fogyasztót ebből adódó többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan megadott bankszámlaszám vagy postacím miatti késedelmes teljesítés folytán az Eladót nem terheli felelősség.
Többletköltségek:
Ha a Fogyasztó a szokásos, kevésbé költséges szállítási módtól eltérő szállítási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltséget. Ilyenkor visszatérítési kötelezettség a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn.
Visszatartási jog:
Cégünk visszatarthatja a Fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a Fogyasztó vissza nem küldte a terméket vagy egyértelműen nem igazolta, hogy visszaküldte. Utánvéttel, illetve portósan feladott csomagokat nem fogadunk el.
Fogyasztó kötelezettségei elállása/felmondása esetén:
Termék visszaszolgáltatása:
Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. § alapján eláll a szerződéstől, a terméket haladéktalanul, legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül köteles visszaküldeni vagy a termék átvételére jogosult személynek átadni.
Elállás ételrendelés esetén:
Mivel a kiszállított ételek gyorsan romlandó termékek, ezért azokra nem vonatkozik az elállási jog. Az étel átvételét követően a fogyasztónak nincs lehetősége visszaküldeni a terméket, és az elállási jog sem gyakorolható. Az ételekkel kapcsolatos panaszokat kérjük, haladéktalanul jelezze a megadott elérhetőségeinken.
Elállási jog a következő esetekben nem gyakorolható:
Felhívjuk figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:
- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
- hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
- nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
- lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
- a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.
Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv, valamint fogyasztói szerződés esetén a 373/2021 (VI.30.) Korm. rendelet szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Éttermek esetében a kellékszavatosság nem érvényesíthető, mivel az étkezési szolgáltatás nem minősül áruként a jogszabályok szerint. A kellékszavatosság kizárólag a termékekre vonatkozik, amelyeket a fogyasztó vásárol, azonban éttermekben az étel és ital nem tekinthető terméknek. Így ha az étteremben szolgáltatott étellel vagy itallal kapcsolatban hiba vagy minőségi probléma merül fel, az étterem nem köteles kellékszavatosságot biztosítani, mivel a szolgáltatás nem tartozik a szavatossági jogok hatálya alá.
Termékszavatosság
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Éttermek esetében az étkezési szolgáltatások, mint az étel és ital, nem minősülnek „terméknek” a hatályos jogszabályok értelmében, ezért a hagyományos termékszavatosság, amely az áruk hibás teljesítése esetén érvényesíthető, nem alkalmazható. A szavatossági jogok kizárólag a termékekre, azaz olyan árukra vonatkoznak, amelyeket a fogyasztó fogyasztási célból vásárol meg. Mivel az éttermekben szolgáltatott étel és ital nem tekinthető áruként, az ezekkel kapcsolatos hibák, minőségi problémák esetén a fogyasztó nem érvényesíthet termékszavatossági igényt.
Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
Éttermek esetében a jótállás alkalmazása nem lehetséges, mivel a jótállás jogintézménye elsősorban olyan termékekre vonatkozik, amelyek a törvény értelmében tartós fogyasztási cikkek. A jótállás szabályai a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben találhatók, amely a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállást szabályozza. E rendelet alapján jótállást kell biztosítani például műszaki cikkek, háztartási gépek, elektronikai eszközök, valamint egyéb tartós termékek vásárlása esetén, amelyek hosszú távú használatra készültek, és nem minősülnek gyorsan romló, illetve nem tartós árucikkeknek.
Mivel az éttermek által kínált ételek és italok nem tartós fogyasztási cikkek, hanem szolgáltatásnak minősülnek, így nem vonatkozik rájuk a jótállási kötelezettség. Az étkezési szolgáltatás, amelyet éttermek nyújtanak, a Polgári Törvénykönyv (Ptk.) szerinti szerződéses jogviszonyon alapul, ahol az étterem köteles megfelelő minőségű és ígért ételt biztosítani a vendég számára, azonban ezen szolgáltatás minőségéért nem áll fenn a jótállás, mivel az nem tartós termék.
Ezért éttermek esetében a jótállás jogintézménye nem érvényesíthető, és a szolgáltatás minőségét, illetve hibás teljesítést más jogi eszközökkel lehet kezelni, például kellékszavatosság keretében, de a jótállás nem alkalmazható az étkezési szolgáltatásokra.
Kelt: Felsőzsolca, 2025.03.28